wtorek, 10 listopada 2015

Fit placki owsiane z sosem bananowym

Czasem mam ochotę zjeść na kolację coś słodkiego, najczęściej wybawieniem są różne placki. Banany leżały w kuchni od kilku dni, były bardzo dojrzałe dlatego pomyślałam, że trzeba je zjeść. Wyobrażałam sobie połączenie smaku gorących placków, banana i zimnych borówek, ach nie da się go opisać słowami. Pobiegłam do kuchni, wyjęłam wszystkie składniki i stworzyłam danie z przepisu, który powstał w mojej głowie.


Składniki:
na placki:
płatki owsiane - szklanka
siemię lniane - zmielone, 4 łyżki
nasiona chia - 2 łyżki
jajko - 1 sztuka
mąka - 1 szklanka
cukier - łyżeczka
sól - szczypta
soda - łyżeczka
mleko - szklanka
woda - gorąca, 1,5 szklanki

na sos:
banan - 2 sztuki
jogurt naturalny - 300 ml
cukier - 2 łyżeczki

Przygotowanie:
Płatki owsiane, siemię lniane i nasiona chia wsyp do miski, zalej gorącą wodą. Po przestudzeniu wymieszaj z resztą składników. Smaż na rumiano z obu stron na patelni lekko posmarowanej olejem lub suchej. Banany zmiksuj z jogurtem i cukrem. Podawaj z sosem bananowym i borówkami lub innymi ulubionymi dodatkami.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz